Implanty zębów | Implanty zębów - ER-Dental Bielany Żoliborz Warszawa

Implantologia

Strona główna » Usługi » Implanty zębów

Współczesna stomatologia daje wiele różnorodnych możliwości  odbudowy braków zębowych. Jedną z nich są implanty zębów które zastępują korzenie zęba. Dzięki nim można odbudować warunki zgryzowe zarówno w przypadku braku pojedynczych zębów, jak i przy całkowitym bezzębiu.

Czym są implanty?

Implanty zębowe to niewielkie wkręty, umieszczane w kości żuchwy lub szczęki. Wykonuje się je z czystego tytanu, który wykazuje największą zgodność z organizmem człowieka. Dzięki temu implant nie zostaje odrzucony jako ciało obce. Na wszczepionych implantach umieszcza się koronę porcelanową lub ceramiczną, której zadaniem jest naśladowanie zęba. Implanty zębów stosuje się także w celu umieszczenia na nich protezy lub mostu protetycznego. Leczenie implantologiczne ma wysoką skuteczność, prawie 100 procent implantów przyjmuje się i nie sprawia problemów przez wiele lat.

Korzyści z zastosowania implantów

Wszczepienie implantów i odbudowa warunków zgryzowych ma znaczenie estetyczne, ale i praktyczne. Po usunięciu zęba dochodzi do zaniku tkanek, dzięki wszczepieniu implantu proces ten jest spowolniony. Odbudowa prawidłowego zgryzu jest ważna dla zdrowia pozostałych zębów – nie są one nadmiernie przeciążone, ponieważ siła nacisku zębów jest większa niż na przykład przy zastosowaniu protezy zębowej. Pojedyncze implanty zębowe mogą także być wykorzystane w przyszłości jako podpora protezy stałej, opartej na implantach.

Wskazania i przeciwwskazania do wszczepienia implantów

Implanty zębów stosuje się u osób pełnoletnich, ze względu na zakończenie okresu intensywnego wzrostu. Nie ma górnej granicy wiekowej, jednak pacjent musi być zdrowy, nie chorować na choroby przewlekłe i wyniszczające organizm. Implantów nie zakłada się także kobietom w ciąży, osobom, u których stwierdzono bruksizm, chorym na cukrzycę. Każdorazowo przed założeniem implantów stomatolog sprawdza stan jamy ustnej pacjenta, by wykluczyć przeciwwskazania, a także by ocenić warunki kostne. Jeżeli stomatolog stwierdza u pacjenta zanik kości, który uniemożliwia wszczepienie implantu, wówczas może przeprowadzić sterowaną regenerację kości.

Jak przebiega wszczepienie implantu?

Przed wszczepieniem implantu lekarz przeprowadza z pacjentem wywiad, a także sprawdza stan jamy ustnej i zaleca wykonanie zdjęć lub tomografii głowy w celu oceny, czy wszczepienie implantu jest możliwe. U niektórych pacjentów wymagana będzie odbudowa warunków kostnych lub też tzw. sinus lift, czyli podniesienie dna zatoki szczękowej. Dzięki rozwojowi implantologii w wielu wypadkach możliwe jest wszczepienie implantu już w czasie jednej wizyty. Zabieg ten wykonuje się w znieczuleniu ogólnym lub miejscowym w zależności od indywidualnych wskazań.

Dlaczego warto skorzystać z leczenia implantologicznego?

Leczenie implantologiczne jest najbardziej zaawansowanym technologicznie rozwiązaniem w przypadku braku naturalnych zębów i niemożliwości zastosowania innych rozwiązań. Wielu pacjentów rozważa skorzystanie z tego rozwiązania, lecz zniechęca ich wysoka cena. Warto jednak wziąć pod uwagę fakt, że w przypadki implantów inwestycja jest jednorazowa, zaś trwałość implantów gwarantuje wieloletnie ich użytkowanie. Z kolei rozwiązania protetyczne, zwłaszcza ruchome, mają to do siebie, że co kilka lat należy wykonać nową protezę. Bardziej trwałym rozwiązaniem są mosty i korony protetyczne, czuli uzupełnienia stałe, zakładane na zęby. Jednak nie są to rozwiązania bez wad. W przypadku założenia mostów wymagane jest oszlifowanie dwóch sąsiadujących z luką zębów, zaś w przypadku koron porcelanowych musi być zachowana część zęba, by móc zacementować koronę. Metoda ta nie nadaje się do odbudowy zębów mocno zniszczonych przez próchnicę. Sprawdź także: protetyka