Leczenie chorób błon śluzowych i przyzębia - ER-Dental Bielany Żoliborz Warszawa

Leczenie chorób błon śluzowych i przyzębia

Strona główna » Usługi » Leczenie chorób błon śluzowych i przyzębia

W ofercie ER-Dental znajduje się także leczenie chorób błon śluzowych i przyzębia. By zęby były zdrowe i w dobrej kondycji, bardzo ważne jest dbanie o przyzębie, czyli tkanki otaczające ząb, takie jak dziąsła, ozębna, okostna czy wyrostek zębodołowy.

Objawy chorób dziąseł przyzębia

Leczenie chorób błon śluzowych i przyzębia powinno być rozpoczęte jak najszybciej. Zaniedbania w tym temacie mogą spowodować zniszczenie tkanek otaczających ząb. Dalszym etapem choroby jest rozchwianie i wypadnięcie zębów. Regularne kontrole u stomatologa, odbywające się co pół roku, pozwolą na skontrolowanie stanów nie tylko zębów, lecz także i przyzębia. Paradontoza jednak może się rozwinąć szybko, dlatego ważne jest, by uważnie obserwować stan dziąseł podczas codziennej higieny jamy ustnej.  Jeżeli zauważysz:

• ból i obrzęk dziąseł,
  • pojawienie się krwawienia z dziąseł,
  • rozchwianie bądź przemieszczanie się zębów,
  • odsłanianie szyjek zębowych,

wówczas jak najszybciej powinieneś skontaktować się ze swoim stomatologiem. Objawy te świadczą o tym, że dojść mogło do choroby przyzębia, która nieleczona może przynieść wiele negatywnych efektów, włącznie do utraty zębów.

Przyczyny chorób dziąseł i przyzębia

W większości przypadków przyczyną chorób dziąseł i przyzębia są zaniedbania higieniczne. Jeżeli nie usuwamy regularnie płytki nazębnej przez szczotkowanie zębów, wówczas odkłada się ona, twardnieje i przekształca w kamień nazębny. Ten zaś nie jest łatwy do usunięcia. Zbyt rzadkie mycie zębów lub nieprawidłowa technika mycia mogą wpływać na pojawienie się osadu. Wśród innych przyczyn chorób dziąseł i przyzębia wymienić możemy między innymi nieprawidłowy zgryz, bruksizm, cukrzycę i zaburzenia metaboliczne, częste wymioty, brak witamin z grupy B i C, które odpowiadają za dobrą kondycję dziąseł.

Profilaktyka

W trosce o zdrowe przyzębie oraz błony śluzowe w jamie ustnej bardzo ważna jest profilaktyka. Przede wszystkim należy pamiętać o codziennej higienie jamy ustnej. Do mycia zębów powinno używać się miękkiej szczoteczki. Zbyt twarde włókna szczoteczki mogą doprowadzić do uszkodzenia dziąseł, zwłaszcza przy mocnym szorowaniu zębów. Ważna  jest także odpowiednia technika szczotkowania zębów – przy problemach z dziąsłami ruchy szczoteczki powinny być wymiatające. Jeżeli nie wiesz, czy dobrze szczotkujesz zęby, poproś stomatologa lub higienistkę stomatologiczną o instruktaż. Prawidłowa technika szczotkowania i odpowiednio dobrana szczoteczka to połowa sukcesu w zapobieganiu chorób dziąseł i przyzębia. Raz dziennie należy także oczyścić przestrzenie międzyzębowe nicią dentystyczną i zastosować płyn do płukania zębów. Płyny do płukania jamy ustnej nie powinny zawierać alkoholu, który może wysuszać i podrażniać błony śluzowe w jamie ustnej.

Regularne usuwanie złogów nazębnych

Jednym z głównym wrogów zdrowych dziąseł jest osadzający się na zębach kamień nazębny. Początkowo na zębach osadza się płytka nazębna, którą można usunąć poprzez szczotkowanie zębów. Jeżeli jednak robimy to niedokładnie lub zaniedbujemy codzienne mycie zębów, wówczas płytka twardnieje, przekształcając się w kamień nazębny. Stanowi on dogodne środowisko rozwoju bakterii próchnicotwórczych. Regularne usuwanie kamienia nazębnego poprzez skaling i piaskowanie powoduje, że zęby są gładkie, lśniące i zdrowe. Stomatolodzy zalecają, by higienizację jamy ustnej wykonywać raz na pół roku. Częściej ze skalingu i piaskowania powinny korzystać osoby, które palą papierosy oraz piją duże ilości kawy i czarnej herbaty.

Wpływ chorób przyzębia na zdrowie

Zdrowe przyzębie jest ważne nie tylko dla zębów, lecz także i dla zdrowia ogólnego. Zaniedbanie chorób przyzębia może przyśpieszyć rozwój miażdżycy naczyń  krwionośnych, co może skutkować wystąpieniem udaru mózgu. Szczególną ostrożność zachować powinny osoby cierpiące na cukrzycę, a także kobiety w ciąży.

Sprawdź także: endodoncja

Godziny Otwarcia