Czym jest sedacja wziewna? - ER-Dental Bielany Żoliborz Warszawa

Czym jest sedacja wziewna?

Strona główna » Czym jest sedacja wziewna?

Strach przed wizytą u stomatologa towarzyszy wielu osobom. Efektem są wieloletnie zaniedbania, powodujące silne zniszczenie zębów przez próchnicę. Osobom, które boją się leczenia stomatologicznego z pomocą przyjść może sedacja wziewna. Na  czym ona polega?

Gaz rozweselający

Sedacja wziewna to nic innego jak podanie podtlenku azotu, wymieszanego z tlenem. Metoda ta od wielu lat z powodzeniem jest stosowana także w innych dziedzinach medycyny. Coraz większa liczba stomatologów decyduje się na zaoferowanie tej metody swoim pacjentom. Zastosowanie gazu rozweselającego pozwala na zmniejszenie stresu, który towarzyszy pacjentowi w czasie wizyty. U części osób zmniejsza także odczuwanie dolegliwości bólowych.

Jak przebieg sedacja wziewna?

Gaz rozweselający stosuje się najczęściej u osób, które boją się wizyt u stomatologa. Sedacja sama w sobie nie jest metodą znieczulenia, gdyż nie znosi odczucia bólu. Co najwyżej w niektórych przypadkach zmniejsza je. Atutem sedacji wziewnej jest wywołanie stanu odprężenia i relaksu, które pomaga ograniczyć stres. Jednocześnie pacjent jest świadomy, co się z nim dzieje. Sedacja wziewna może być stosowana już u najmłodszych pacjentów, którzy ukończyli 3 rok życia. Nie ma ona bowiem wpływu na oddech czy tętno. Przeciwwskazaniem do sedacji są choroby obejmujące nos, takie jak na przykład katar czy zapalenie zatok. Nie powinna ona być również stosowane w pierwszym trymestrze ciąży, a także u pacjentów z porfirią, rozedmą płuc czy stwardnieniem rozsianym.

Boisz się wizyty u dentysty? Sprawdź,  czy twój stomatolog ma już w ofercie sedację wziewną. Jeżeli nie, wówczas poszukaj gabinetu lub kliniki, które taką metodę oferują. Dzięki sedacji wziewnej zmniejszysz swój strach przed zabiegami stomatologicznymi, co korzystnie wpłynie na zdrowie twoich zębów.