Jak dbać o nadwrażliwe zęby? - ER-Dental Bielany Żoliborz Warszawa

Jak dbać o nadwrażliwe zęby?

Strona główna » Jak dbać o nadwrażliwe zęby?

Z problemem nadwrażliwości zębów zmaga się wiele osób. O nadwrażliwości możemy mówić wówczas, gdy zęby reagują bólem na zbyt zimne i ciepłe potrawy, a także na dania ostro przyprawione. W niektórych wypadkach ból może się pojawić także w czasie szczotkowania zębów. Jeżeli zauważysz u siebie takie objawy, to warto skonsultować się ze swoim stomatologiem.

Pielęgnacja nadwrażliwych zębów

Podstawą troski o nadwrażliwe zęby jest ich odpowiednia pielęgnacja. Przede wszystkim wyrzuć szczoteczkę z twardym włosiem i zamień ją na taką, której włosie jest miękkie. Bardzo ważną rolę odgrywa prawidłowa technika mycia zębów. Jeżeli nie wiesz, jak to robić, to poproś swojego stomatologa o instruktaż. Sprawdź także, czy twoja pasta do zębów nie ma wysokiego RDA, czyli czynnika ścierającego, który jest nieodpowiedni do nadwrażliwych zębów.

Leczenie nadwrażliwości zębów

W przypadku podejrzewania nadwrażliwości zębów najlepiej jest się wybrać na kontrolę do stomatologa. U osób z nadwrażliwymi zębami często ból pojawia się także w czasie niektórych zabiegów stomatologicznych, które innym nie sprawiają bólu, na przykład podczas osuszania zębów powietrzem. Stomatolog może zalecić stosowanie odpowiedniej pasty, dedykowanej do zębów nadwrażliwych, a także płynów do płukania zębów, które zmniejszą dolegliwości bólowe. Przyjrzy się także uważnie technice szczotkowania zębów.

Nadwrażliwość zębów najczęściej dotyka osób dorosłych, rzadziej występuje u dzieci. Warto wybrać się do stomatologa, jak tylko zaobserwujemy pierwsze objawy nadwrażliwości.